قرن بیست ویکم، قرن فناوری نانو مهمترین دوران صنعت به شمار می رود. قرن نانو، قرن سلامتی، صرفه جویی و آرامش نامیده می شود. نانو نه یک ماده است نه یک جسم، فقط یک مقیاس است، کوچک شدن یک مقیاس، نانو یک میلیاردم متر است به اندازه ای کوچک که دیده نمی شود اما باتاثیری بسیار بزرگ در زندگی انسان. در مقیاس نانو خواص فیزیکی، شیمیایی وبیولوژیکی تک تک اتم ها، ملکول ها باخواص توده ماده متفاوت است، نانوذرات درچنین مقیاس و مشخصه های منحصر به فردی موجب پیدایش دستاوردهای نوینی درعلوم پزشکی و مهندسی می شوند. به طورخلاصه نانو تکنولوژی به معنی انجام مهندسی مواد در ابعاد اتمی – ملکولی و ساخت موادی با خواص کاملا" متفاوت درابعاد نانو است. تعریف دیگر نانوتکنولوژی "با آرایش دادن ودستکاری اتم ها ساخت مواد مورد نظراست". نانومتر، (یک میلیاردم متر) به اندازه چیدن 5الی10 اتم درکنار یگدیگر است، مکعبی باابعاد 2.5 نانومتر تقریبا" 1000 اتم راشامل می شود. خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی ماده تبدیل شده به ابعاد نانو نسبت به خواص آن در ابعاد ماکرویی کاملا" متفاوت است. نانو در ملکولهای ماده انرژی بالایی را ایجاد می کند به همین دلیل معجزه آسا نامیده می شود.
قضیه فیثاغورس،قضیه ای که کپلر آن را همانند گنجی در ریاضیات می داند:...
قضیه فیثاغورس در هندسه و فضای اقلیدسی بخشی از صورت کلی قانون کسینوسها هنگامی که زاویهٔ بین دو بردار ۹۰ درجهاست میباشد. این قضیه به نام ریاضیدانیونانیفیثاغورس نامگذاری شدهاست. به سخن دیگر در یک مثلث راست گوشه (یا قائم الزاویه) همواره مجموع توانهای دوم دو ضلع برابر با توان دوم ضلع سوم است.
قانون کسیونسها بیان میکند که اگر دو بردار (یا خط) a و b در راس O تشکیل یک زاویه با نام A بدهند بردار مجموع از رابطهٔ a2 + b2 − 2abCosA = c2 بدست میآید.
همانطور که میبینید هر گاه زاویه A برابر با ۹۰ درجه باشد مقدار 2abcosA صفر شده و در نتیجه صورت قضیهٔ فیثاغورس بدست میآید: a2 + b2 = c2
معکوس این قضیه نیز درست است، به عبارت دیگر اگر a2 + b2 = c2 مثلث قائمالزاویهاست. اثبات عکس قضیه فیثاغورث را به اقلیدس نسبت دادهاند.
هندسه دو گنج بزرگ دارد: یکی قضیه فیثاغورث است، دیگری تقسیم یک خط به بینهایت نسبت میانگین. ما اولی را با طلا مقایسه میکنیم، دومی را گوهری گرانبها مینامیم.
با سام و مرگ بر شما از شما و دست اندر کارانتان بسیار متشکریم که با تحریم های بی دریغتان باعث شدید ایران در این ۳۳ سال پیشرفتهای چشمگیری داشته باشد اگر شما نبودید ایران را چه کسی تحریم می کرد و باعث پیشرفتش میشد. با ننگ و نفرین فراوان امضا سعید حیدری
در افق 20 ساله : ايران كشوري است توسعه يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي وفناوري در سطح
منطقه با هويت اسلامي و انقلابي الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر
در روابط بين الملل. مقدمه:
با شروع كار در دبيرخانه تشخيص مصلحت نظام (1376)متوجه شديم كه سياستهاي كلي نظام
در يك جهت خاص و معيني تدوين نمي شود.لذا در سال 1378 بحثي تحت عنوان "افق
آينده" در دبيرخانه مجمع تشخيص آغاز گرديدو در اين مسير روشن شد كه مفهومي در
برنامه ريزي و مديريت هاي كلان در جهان تحت عنوان "چشم انداز" راه پيدا
كرده است كه مطابق با خواسته¬هاي ما نيز مي باشد.
با سلام خدمت خوانندگان عزی،ز این مطلب در چهار بخش است که با تاید هربخش توسط شما ما بخش بعدی را تا هفته ی بعدی بع وبلاگ میگذاریم در ضمن این متن سلسله نشستهاي تبيين علمي ولايتفقيه
ـقم ـ مدرسه علميه فيضيه)محمدتقى مصباح( است
الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي سيد الانبياء و المرسلين حبيب اله
العالمين ابيالقاسم محمد و علي آله الطيبين الطاهرين
المعصومين اللهم کن لوليک الحجه ابن الحسن صلواتک عليه و علي آبائه في هذهالساعه
و في کل ساعه ولياً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دليلاً و عيناً حتي تسکنه ارضک
طوعاً و تمتعه فيها طويلاً
در جلسه قبل درباره
عنوان ولايتفقيه و مفهوم ولايت توضيح داديم و گفتيم که انحصار آن در فقيه به چه
معناست. حاصل آن که مساله ولايتفقيه حاکميت فقيه به نيابت از امام معصوم بر جامعه
اسلامي است؛ بنابراين مفاهيم ديگري مثل محبت، نصرت، مودت، سرپرستي، ولايت تکويني و
امثال اينها که درباره ولايت مطرح است، اصلاً محل بحث نيست و ولايت در اينجا به
معناي حاکميت است.
در اين جلسه به توفيق خداي متعال مقداري درباره اثبات اصل ولايتفقيه سخن خواهيم
گفت. در ابتدا بايد عرض کنم که در اين گونه مباحث، بحث کردن و اثبات کردن به چند
صورت انجام ميگيرد؛ يکي بحث طلبگي خودمان است در حوزه علوم ديني و بر اساس شيوه
فقاهت؛ يعني به عنوان يک مساله فقهي، فرعي فقهي مطرح ميشود و بر اساس متدي که در
فقه از بزرگان آموختهايم و به فرمايش حضرت امام به فقه جواهري شهرت دارد به آن
صورت بحث ميکنيم. مصداق آن هم بحثي است که خود حضرت امام رضواناللهعليه قبل از
انقلاب در نجف اشرف مطرح فرمودند و همان وقت نوارهاي بحثشان پياده و بعد هم بهصورت
کتاب منتشر شد. خدا انشاءالله بر علو درجات ايشان بيفزايد و به ما توفيق بدهد که
حق ايشان را در حد توانمان ادا کنيم. بزرگان ديگري هم در اين زمينهها بحث کردهاند
و از سالها و بلکه قرنها قبل، رسالههايي نوشتهاند و در ضمن مباحث فقهي، بحثي
را به اين مساله اختصاص دادهاند. بعد از انقلاب نيز کتابها و رسالههايي با همين
سبک فقاهتي در باب ولايتفقيه نوشته شده است يعني مخاطب اين بحث، طلاب و فضلا و
متخصصان علوم ديني هستند. اين يک شيوه بحث است.